חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה הם הורמוני האושר
ואיך הם מפעילים אותנו ביום יום?

הורמוני האושר 3 דק קריאה כדי להבין מה מפעיל את הלכי הרוח שלנו ומה לעשות כדי לשנות אותם.

דופמין, אוקסיטוצין, סרוטונין, אנדורפין … ארבעת הכימיקלים האנדוגנים הללו (המיוצרים על ידי הגוף) משחקים תפקיד מפתח בהלכי הרוח שלנו וזאת לטוב או לרע.

הם תומכים בהעברת המידע בגופנו, אם בין הנוירונים (אז הם פועלים כמוליכים עצביים) או דרך מחזור הדם לאיברים (המכונה כהורמון).

כל אחד מהם מופרש במצבים ספציפיים והם מקושרים להפעלת הרגשות החיוביים, אם נתמקד בהורמונים אלו, נוכל ללמוד על התנהגויות או על אותם המצבים בהם מתבצעת ההפרשה שלהם וכך על דרכי הפעולה שעלינו לנקוט בהם כדי לתמוך מעשית בהפרשתם מדי יום

האנדורפין הורמון האופוריה
הראשון בסדרת הורמוני האושר

האנדורפין הורמון האופוריה

האנדורפין הורמון האופוריה

בסדרת הורמוני האושר , האנדורפין הינו הורמון הידוע היטב לכל ספורטאי (ולאנשים שצוחקים הרבה!) כי הוא גורם לתחושת רוגע, רווחה או אופוריה תוך הפחתת מתח וחרדה. כמו כן, יש לו גם אפקט משכך כאבים משמעותי.

אנדורפין מופרש במהלך מאמץ משמעותי: סקס או ריצה למשל, אם נצליח לשמור על קצב ריצה נוחה למשך חצי שעה בממוצע, נרגיש את ההשפעות של השחרור האנדורפין. אנדורפין מופרש מהר יותר בעת שימוש של צחוק. מספיק במספר דקות כדי להרגיש את היתרונות שלו

בנוסף ההשפעות הקצרות טווח שלו (תחושה של הנאה, משכך כאבים …) האנדורפין מאוד יעיל בהפחתת רמת המתח והחרדה.

המלצה: אין כמו צחוק כדי ליצור בקלות אנדורפינים בגוף! קחו כמה דקות ביום והקשיבו לבדיחות או תכנית בידור אהובה עליכם במהלך נסיעה לדוגמה. מספיק בכמה רגעים כדי לחוש על בשרכם את ההשפעה של האנדורפין.

הדופמין פעולה והנאה
השני בסדרת הורמוני האושר

הדופמין פעולה והנאה

הדופמין פעולה והנאה

מספר שני בסדרת הורמוני האושר . הפרשת הדופמין נגרמת על ידי מצבים אשר הוערכו כנעימים ע"י המוח שלנו. הדופמין מייצר תחושה של הנאה (כך מורגש כשאוכלים קוביית שוקולד או כשמנצחים במשחק, למשל)

תחושת/חווית ההנאה מורגשת ואז הופכת למעודד רב עוצמה לעשייה או להשגת המטרות שלנו. כשהגלגל מתחיל לנוע, התחושה חוזרת שוב, לכן יש סיכון להתמכרות לדופמין.

הדופמין נותן לנו רצון לעשות, להתנסות ולהתמודד עם אתגרים. הפוך, רמות נמוכות של דופמין ימצאו אצל אנשים עם נטייה להתמהמה או עם חוסר התלהבות.

המלצה: חלקו את המטרות ליעדים קטנים שניתן להשיגם יום יום. השגת היעדים שלכם לטווח הקצר. ייצרו את הדופמין (ולכן תחושת/חווית ההנה) וידרבן אתכם להמשיך במאמצים !

הסרוטונין איזון במצבי הרוח
השלישי בסדרת הורמוני האושר

הסרוטונין איזון במצבי הרוח

הסרוטונין איזון במצבי הרוח

בין כל הורמוני האושר הסרוטונין האוהב עליי!  הידוע במעורבות ישירה בתופעות דיכאון וחרדה.

הסרוטונין מיוצר כאשר אנו חשים כשאחרים מעריכים אותנו כשאנחנו מעריכים את עצמנו. הסרוטונין גורם לנו תחושת רגוע ואופטימיות. ההפך, חוסר בסרוטונין מקדם עצבנות אימפולסיביות.

כמו האנדורפין, הסרוטונין מופרש ע"י פעילות גופנית. כמו כן, חשיפה לשמש גם מועילה מאוד כדי לעלות את רמת הסרוטונין.

המלצה: למדו ליהנות מההצלחות שלכם. לדוגמה, בשעות אחר הצהריים המאוחרות, קחו כמה דקות כדי לרשום את מה שאתם הצלחתם היום. אין צורך בהצלחות "גדולות", רק ליהנות מהדברים שאנו נושאים בבטן שלנו כל יום …!

האוקסיטוצין הורמון החברתי
השלישי בסדרת הורמוני האושר

האוקסיטוצין הורמון החברתי

האוקסיטוצין הורמון החברתי השלישי בסדרת הורמוני האושר

האוקסיטוצין ממלא תפקיד מרכזי ביחסים החברתיים שלנו.

ואכן, הוא מיוצר בזמן קיום מערכות יחסים חברתיים חיוביים (למשל, חיבוק, נתינה או קבלת מחמאות, כאשר אנו מקבלים מתנה …).

האוקסיטוצין משחרר בנו תחושה של אינטימיות ואמון, נוצר מאינטראקציות חברתיות והתנהגויות מסגנון אלטרואיסטי ושיתופי.

המלצה: אפשרו לעצמכם רגעים טהורים של רוך. קחו בזרועותיכם את בן/בת זוגכם/ן, ילדיכם או את החיות המחמד שלכם. תחושו ממש כמו זריקה אמיתית של אוקסיטוצין שתגרום לכם להיות עוד יותר מסוגלים להיות בקשר עם אחרים!!

מקווה שנהנתם ואם זקוקים לעזרה אני מזמין אתכם לפנות אליי ישירות לנייד 0559686195

או בהודעות פרטיות אם יותר נוח 😉

ג'יימס אייזיק

נב: שיתופים יתקבלו בברכה 😍

..

ג'יימס אייזיק - מנטור אישי

מהו מנטור ומה הוא עושה עבורך ?

מאמרים ומחשבות

קורס NLP ולימודי הסמכה NLP
James Isaac (ג'יימס אייזיק)

קורס NLP ולימודי הסמכה NLP

קורסי הסמכה NLP להכשרת מנחים/מטפלים/מאמנים. רכשו עוד היום מקצוע חדש שיגרום לכם לסיפוק יום יומי בשילוב הכנסות מכובדות בתחום שבו יהיה תמיד ביקוש! NLP עבודה עם עתיד.

קרא/י עוד »
JAMES ISAAC | NLP TRAINING & COACHING EVENTS
NLP לעסקים
James Isaac (ג'יימס אייזיק)

ראפור NLP – כימיה בין אישית

ב NLP היא היכולת להתייחס לאחרים באופן שיוצרים אווירה של אמון והבנה. זוהי היכולת לראות את נקודת המבט של אחרים ולגרום להם להבין את שלך. אתה לא חייב להסכים עם נקודת המבט שלהם או אפילו לאהוב אותה. זה בסה"כ צורה או גורם לתקשורת קלה יותר.

קרא/י עוד »